Engels

Op de Josephschool wordt vanaf de kleutergroepen wekelijks Engels gegeven. Op jonge leeftijd zijn de kinderen erg taalgevoelig, dus daar maken we op deze manier optimaal gebruik van. In groep 1 t/m 4 werken we met de methode Ipockets. Deze methode heeft voor iedere jaargroep een handpop waarmee de kinderen Engels leren spreken. De gehele Engelse les wordt door de leerkracht in het Engels gesproken. De lessen worden vooral spelenderwijs gegeven en sluiten aan bij de belevingswereld van de kinderen.

In groep 5 t/m 8 werken we met de methode Take it Easy. In deze methode worden er ook nog steeds Engelse spelletjes gespeeld, maar wordt er ook een start gemaakt met het lezen en schrijven in het Engels. Een onderdeel van de Engelse lessen in groep 5 t/m 8 zijn de CLIL lessen. Dit zijn lessen van andere vakgebieden (zoals handvaardigheid of aardrijkskunde) die volledig in het Engels gegeven worden. Door de CLIL lessen leren de kinderen structureel gebruik te maken van de Engelse taal, ook tijdens andere vakgebieden.
Het team van de Josephschool is opgeleid door Earlybird voor het geven van de Engelse lessen.