Home Onze school Aanmelden

Aanmelden

Aanmeldingsprocedure

Eerste contact- bij voorkeur ruim vóór 3 jaar
Wij vinden persoonlijk contact belangrijk en laten u graag de school zien tijdens een rondleiding. Deze vindt plaats op afspraak met de directeur.

De gemeente Leiden heeft n.a.v. een wetswijziging met alle schoolbesturen afgesproken, dat inschrijving op een basisschool pas plaats mag vinden als het kind 3 jaar oud is. Lees hierover ook meer in het protocol-aanmelding-primair-onderwijs-Leiden. Wanneer u ruim voor de 3e verjaardag van uw kind contact met ons opneemt voor een rondleiding, heeft u voldoende tijd om een goede schoolkeuze te maken en bij interesse dit aanmeldingsformulier op te sturen als het kind 3 jaar is geworden.

Natuurlijk bent u meer dan welkom om contact met ons op te nemen als uw kind ouder is dan 3 jaar (zie ook tussentijdse aanmelding, verderop in deze pagina). Rondleidingen doen we dan echter alleen als we plek hebben voor uw kind. U kunt voor een rondleiding contact opnemen met Sabine Steinebach (directeur) directie@josephschool.nl.

Aanmelden
Zodra wij het volledig ingevulde formulier hebben ontvangen, krijgt u binnen 6 weken via de mail te horen of wij uw kind kunnen inschrijven.
We kunnen per maand 9 kleuters plaatsen en maken gebruik van de volgende criteria:

• Broertjes en zusjes hebben voorrang op nieuwe gezinnen mits u ruim voor de 3e verjaardag het aanmeldingsformulier toestuurt.
  • Aanmelding verzoeken we u in de maand van de derde verjaardag van uw kind te versturen.
  • Kinderen uit ons voedingsgebied gaan voor kinderen uit andere wijken van de stad of omliggende gemeenten. (zie uitleg voedingsgebied)
  • De directeur heeft de mogelijkheid om kinderen met voorrang te plaatsen i.v.m. bijzondere omstandigheden.

Uitleg voedingsgebied
Om zeker ook een school voor de kinderen van de wijk te blijven en onnodige verkeersbewegingen te verkleinen, is dit selectiecriterium toegevoegd. Tot het voedingsgebied horen:
Postcode 2311 t/m 2314.
Postcode 2315, voor zover het betreft de Zeeheldenbuurt en Waardeiland.
Postcode 2321, voor zover gelegen tussen de Kanaalweg en de Trekvaart.

Tussentijdse aanmelding
Heeft u interesse in onze school en uw kind is ouder dan 4 jaar, neemt u dan telefonisch contact op met Sabine Steinebach (directeur), 071-5132263. Er wordt dan gekeken of er nog ruimte is binnen de jaargroepen en of wij in staat zijn om uw kind de benodigde zorg te kunnen bieden. Een overstap gebeurt altijd in nauw overleg met de school van herkomst.