Home Onze school Eerste schooldag

Eerste schooldag

Wij sturen ongeveer twee maanden voordat uw kind 4 jaar wordt een mail waarin vermeld staat in welke klas uw kind komt. Tevens ontvangt u o.a. een brief met praktische informatie om een goede start te maken en een entreeformulier met het verzoek dit in te vullen en retour te sturen. Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met de leerkracht.

De eerste schooldag van uw kind is de eerste schooldag na zijn/ haar vierde verjaardag. Kinderen die van 1 juni tot en met de eerste            schooldag van het nieuwe schooljaar 4 jaar worden, starten de tweede of de derde dag na de zomervakantie. De nieuwe 4 jarigen starten de eerste 5 schooldagen met halve dagen (tot 11.45 uur, op woensdag tot 12.15 uur. Dit is om uw kind langzaamaan te laten wennen aan het ritme van een school. Er zijn geen wen momenten vóór de 4e verjaardag. U krijgt wel de mogelijkheid om een kijkje te komen nemen. Na ongeveer 6 weken vindt op school het eerste formele gesprek plaats om elkaar beter te leren kennen.

Op onze website staat de jaarkalender met hierop alle vrije dagen vermeld. Meer informatie over het kleuteronderwijs vindt u ook verderop op deze website.