Home Onze school Leerlingen

Leerlingen

Leerlingenzorg

De leerkrachten op de Josephschool houden rekening met verschillen tussen jou en je klasgenoten. Ze zorgen ervoor dat je in staat bent om te leren op een manier, die zo goed mogelijk bij je past. Sommige kinderen hebben wat meer hulp en begeleiding nodig en andere kinderen vinden het prettig om meer zelfstandig aan de slag te gaan.

Om goed te weten wat je fijn vindt om te leren, voeren alle leerkrachten vanaf groep 3 een kindoudergesprek in september. Het woord zegt het al: het is een gesprek met jou (vanaf groep 5), je ouders en de leerkracht. We praten dus niet alleen over jou, maar vinden het belangrijk om van jouzelf te horen wat je verwachtingen zijn voor het nieuwe jaar. We maken afspraken met elkaar en zorgen er samen voor dat we die nakomen.

Hoe tevreden zijn de leerlingen over de Josephschool?

In 2021 is er een leerling tevredenheidsonderzoek afgenomen vanuit WMK (Werken Met Kwaliteit). Bijna alle leerlingen van groep 6, 7 en 8 hebben hiervoor een vragenlijst ingevuld. De leerlingen geven de school gemiddeld een 8,6. Een samenvatting hiervan kunt u hier Leerlingtevredenheid 2023 samenvatting vinden.

Zing je mee?
Hieronder vind je ons schoollied over de leukste school van Leiden!