Wij zijn een SCOL school
Home Wie zijn we Leerlingraad

Leerlingraad

Vanaf groep 6 kun je deelnemen aan de leerlingenraad. Je houdt een presentatie voor je klasgenoten, waarin je uitlegt wat je graag wil verbeteren op de school en welke ideeën je daarvoor hebt. Samen met het managementteam bespreek je die zaken, zoals de besteding van het geld voor een goed doel of de uitslag van het leerlingtevredenheidsonderzoek. Je leert met elkaar overleggen en debatteren en daarnaast is het ook altijd heel gezellig!

Ieder schooljaar in november zijn er verkiezingen onder de leerlingen van de groepen 6, 7 en 8. Het is een mooie en leerzame verkiezingsstrijd waarin de kandidaten zichzelf en hun ideeën hebben gepresenteerd. De campagnetijd werd afgesloten met verkiezingen. Uit elke klas is één leerling gekozen, te weten:

6a: Siem Bannink
6b: Lars Steenstraten
6c: Kees Hoogkamer
6d: Pien de Wit
7a: Cas Beltman
7b: Evelien Schuhmacher
7c: Julius Hauer
7d: Lotte Cetin
8a: Dora Maljaars
8b: Meya van der Zijden
8c: Lieve van Boxsel
8d: Nout van den Oever

Het doel van de leerlingenraad:

• De kinderen adviseren de directie en het team over onderwerpen die met een dagelijkse schooldag te maken hebben. Kortom, de kinderen krijgen een stem.
  • De kinderen doen leerervaringen op m.b.t. het democratisch proces.
  • De kinderen leren rekening te houden met elkaar en respect te hebben voor de mening van de ander.

De leerlingenraad vergadert onder leiding van een adjunct directeur. De leerlingenraad gaat voor een groot deel zelf haar agenda bepalen.

• Functioneel