Home Wie zijn we MR / GMR

MR / GMR

De medezeggenschapsraad (MR) bestaat uit 4 ouders en 4 teamleden, die de ouders en het schoolteam vertegenwoordigen. Elk belangrijk besluit dat de directie wil nemen moet worden voorgelegd aan de MR. Op zijn beurt kan de MR elk standpunt dat hij heeft, kenbaar maken aan de directie of het schoolbestuur. De MR heeft bij sommige zaken adviesrecht, bij andere zaken instemmingsrecht. De MR vergadert ongeveer 5 tot 6 keer per jaar. Eén keer per jaar brengt de MR een kort schriftelijk verslag uit van alles wat hij heeft gedaan. Tussentijds informeert hij de achterban via de Nieuwsbrief en via de notulen van de vergaderingen. Eens per jaar worden leden van de MR gekozen uit de ouders en het schoolteam, in principe voor een termijn van 3 jaar.

Meer informatie over de Medezeggenschapsraad (MR) van de Josephschool vindt u in ons MR-reglement.

Personeelsgeleding:
Evelien Swinkels
Emma Thur
Mandy Vork
Michelle Smit

Oudergeleding:
Welmoed Rieff (voorzitter)
Wieke Bertina
Ellen Buschman
Danica Mast

Contact MR
mr@josephschool.nl

Vergaderdata MR
Tijdstip van 19.45 uur tot 21.45 uur

De vergaderingen van de medezeggenschapsraad zijn openbaar (met uitzondering van besloten gedeelten). Wilt u vergadering bijwonen als toehoorder, dan kunt u zich van te voren aanmelden via de mail: mr@josephschool.nl

GMR
Op bovenschools niveau functioneert de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR). Er is een GMR voor primair onderwijs (GMR PO) en een GMR voor voortgezet onderwijs (GMR VO). De GMR bespreekt onderwerpen die van belang zijn voor de meerderheid van de scholen. Onderwerpen die alleen de eigen school betreffen, worden besproken in de MR. In de Wet Medezeggenschap Scholen (WMS) staat precies omschreven over welke onderwerpen de (G)MR instemmings- en adviesbevoegdheden heeft.

Leden GMR van onze school (m.i.v. 2019 -2020)
Hetty Barreveld (personeelslid)
Niek Verbaan (ouder Josephschool)

Meer informatie over SCOL en Medezeggenschap.